post

Veel autobezitters denken dat een kras op je bumper alleen netjes en onzichtbaar kan worden hersteld door een groot deel van de auto opnieuw te spuiten. Dat klopt niet. Het is alleen nodig om de auto gedeeltelijk te laten spuiten als er sprake is van een hele grote of diepe kras, van tientallen centimeters breed. Bij een kleinere kras is het afhankelijk van de diepte van de kras op welke manier deze kan worden gerepareerd. In veel gevallen kan er worden gewerkt met spotrepair. Dat is een methode met vrij weinig impact. De reparatie gaat snel en is lang niet zo duur als de traditionele methode.

 

Kras op je bumper herstellen met spotrepair

Als de kras op je bumper zo diep is dat de laklaag is verdwenen moet er in elk geval worden bijgelakt. Of dat nodig is kun je controleren met je nagel. Als je door de kras gaat met je nagel en die blijft steken, dan is de laklaag verdwenen en moet worden bijgelakt. Bij spotrepair wordt de beschadigde plek eerst goed geschuurd. Daarna wordt er een nieuwe grondlaag aangebracht plus een nieuwe laklaag. Tenslotte wordt de plek goed opgepoetst. De beschadiging is dan niet meer zichtbaar.

 

De grootte en diepte van de kras op je bumper

Spotrepair kan niet altijd worden toegepast. De kras mag ten eerste niet langer zijn dan 20 centimeter. Ook mag de kras niet al te diep zijn. Het eindoordeel of spotrepair kan worden toegepast ligt altijd bij de monteurs van AAS Dagherstel. Als spotrepair wel mogelijk is kost het repareren van een kras op je bumper 175 euro. Dat is een flink bedrag, maar veel goedkoper dan dat een groot deel van de auto moet worden overgespoten. Spotrepair wordt binnen een dag uitgevoerd.